sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Viittä vaille jo

On paljon leppoisampaa rakennella verkkokauppaa näin "toisella kierroksella".

Paljon muuttuu, ja muutoshan on yleensä hyvästä! Nimi vaihtui, alusta vaihtui toiseen, Facebook-sivu vaihtui, kun aiempaan sivustoon ei nimeä saanut muutettua. Tuotevalikoima muuttuu liki kokonaan ja sen myötä taitaa valitettavasti vaihtua myös asiakaskunta aika isolta osin. Osa ehkä löytää takaisin, sen näkee sitten.
Tilitoimisto pysyy samana, tottakai. Ja y-tunnus säilyy, sama firma siis edelleen...

Aikaa ei tarvitse käyttää perustermien tai säännösten selvittelyyn, enkä myöskään pohdi niin paljon sitä, mikä olisi mahdollisimman monelle sopivin / neutraalein / ei-ketään-ärsyttävin  ulkomuoto / väritys / valikoima.
Kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää, aina löytyy joku, jonka mielestä joku detalji on "väärin"... joten nyt teen ihan vaan sellaisen josta itse tykkään. Ehkä jossain mielen pohjalla häilyy jotain, mitä graafisesta ilmeestä tai logosuunnittelusta aikoinaan opetettiin (ai niin, logo!) mutta kovin paljon en nyt käytä aikaani ulkoasun viilaamiseen.

Rennosti menee, vielä, mutta olisi voinut jotain tehdä perusteellisemminkin. Kilpailijat, markkinatilanne, onko tällaiselle edes tilausta? :D Toivon että on. Yhtä lailla soitellen sotaan lähti ensimmäinenkin verkkokauppa ja ihan kivasti sillä meni, vaikka ei todellakaan ollut silloin ainoa kaltaisensa. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti